katjaroovers.reismee.nl

week 7

Dit keer een kort verhaaltje, maar ik beloof zo snel mogelijk een uitgebreider verslag te schrijven ;)

De afgelopen week ben ik weer lekker aan het werk geweest op het ziekenhuis in Mukono. Er waren iets meer patienten dan normaal dus vloog de tijd. Daarnaast heb ik me bezig gehouden met het zoeken en bezoeken van verschillende projecten. Stichting Vivant, in Nederland, steund jaarlijks een paar projecten. En dan is het best handig als er iemand is die terplekken op zoek kan gaan naar projecten en deze met eigen ogen kan bekijken. Zo ben naar Bright Parents’ Junior School geweest, heb ik een school voor blinde kinderen bezocht en contact op genomen met Memory books, en een organisatie die meerdere projecten heeft lopen. Daarnaast is een waterproject benaderd en heb ik het ziekenhuis gevraagd een prijsopgave te geven voor een nieuwe cassette....gezien deze zo goed als uitelkaar valt. Maar ik heb ook ontspannende dingen gedaan, ik heb een lesje aerobics gevolgd en ben gaan kijken naar een X-mas Bazaar op een internationale school, welke georganiseerd werd door International Women Organisation. Ze hebben maar lieft 1.400.000,00 UGX opgehaald!!! En natuurlijk heb ik lekker gelezen, een voor mij dik boek las ik in 7 dagen uit!! Record. (ik begin lezen nog leuk te vinden).

Kortom, druk weekje.

Vandaag ga ik de moeder van mijn gastgezin, Harriet, naar Entebbe brengen, daar ontmoeten we nog een familielid waarna we Harriet op het vliegtuig naar Nederland zetten. We zijn er een hele dag mee kwijt, komen vanacht pas weer terug. Maar ik kon niet thuis blijven, gezien ik het huis dan niet in kon en ik mijn god nog niet kan koken op hun ‘fornuisjes’. Dus om 6u was ik al op het ziekenhuis om nog even wat dingen te regelen en hopelijk komen er zo nog wat patienten dat ik ook nog eventjes gewerkt heb. En dat is dan mijn laatste dagje met mijn gastgezin.

Reacties

Reacties

Robin

Heb je al een nieuwe verblijfplaats kunnen regelen? En wat was precies de rede dat je wegging bij dit gastgezin?

Veel succes vandaag!

Bep Mutsaers

Dag Katja,
Even voorstellen, ik ben bestuurslid van ViVant. De heer Jan van Grinsven heeft ons uitgebreid verteld over jouw werkzaamheden. Wij waren zeer onder de indruk en m.i. hebben we met de diverse donaties iets bijgedragen om de noden in jouw gebied iets te verzachten.
Ik wens je nog een goede tijd daar.
Mvg Bep Mutsaers

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change