katjaroovers.reismee.nl

Week 6

Blog 9 week 6

Ik had aangegeven dat ik grootste plannen had. Ik kan jullie vertellen, dat ik heb genoten, 100%! Dus hier mijn verhaal:

Ik heb een safari gedaan naar Murchison falls. Mijn foto’s op fb verklapte dat al een beetje. Het was super vet! De eerste dag vertrokken we al vroeg vanuit Kampala om een lange rit tegemoed te gaan. Onderweg stopte we nog bij een Rhinosanctuary, waterval en we maakte nog een extra stop omdat er 2, misschien wel 4, families olifanten buiten het Murchison gebied waren. Eenmaal aangekomen bij Muchrison kregen we een upgrade van tenten naar huisjes met muskietennetten en eigen badkamer!

De dag erna vertrokken we ’s ochtend al erg vroeg voor de eerte gamedrive. Er was door de ranger gecommuniceerd dat er ergens een leeuw was dus racete we langs alle andere dieren om de leeuwin met welpjes te spotten. Daarna namen we alle tijd om de andere dieren van de Big5, lastigste dieren om bij voet te ‘tracken’, te bewonderen. Ook gingen we met een boottocht over De Nijl naar de falls. ..Een schitterend uitzicht! Tot slot deden we nog een night-gamedrive, waarna we onze lastigste speurtocht deden: dat ene restaurantje zoeken die vervolgens gesloten bleek te zijn. Op de terug weg naar onze accomodatie zagen we weer olifanten. Het was erg donker dus het viel ons in eerste instantie niet eens op dat er 2 olifanten vlak langs de weg stonden.

De derde dag deden we een laatste gamedrive door het hele gebied heen en verlieten we Murchison via de andere kant, om via die weg naar een van de minst ontwikkelde dorpjes te gaan om daar te brunchen en een strandwandeling te maken. Na onze veel te uitgebreide brunch lieten we al het voedsel dat we over hadden...best veel, over voor de kinderen. In het begin durfde de kinderen niet in de buurt van de tafel te komen maar toen wij een paar stukje verderop stonden en een Oegandese man de kinderen er nog eens bij riep vielen ze aan.

Het weekend dat erop volgde bezocht ik Maarten en Willemien nog eens. Het was weer een heerlijk ontspannen weekend met veel kaartspelletjes, boekje lezen, zwemmen, een bezoekje aan het vissersdorpje Kasenyi en het leukste van het weekend: Pepernoten bakken en eten terwijl we de intocht van Sinterklaas keken!!! Zoiets kan ik natuurlijk niet missen. ;)

Maar dan wordt het toch echt tijd om weer in Mukono te verblijven want het ziekenhuis heb ik de afgelopen 2 weken zo goed als niet gezien. Maar dit gaat misschien nog lastig worden, want ik ben alleen deze week nog bij mijn gastgezin. Ik heb besloten om het gastgezin te verlaten en opzoek te gaan naar andere verblijfmogelijkheden. Waar dat allemaal nog gaat zijn is onduidelijk. Maar dat komt vast en zeker goed. Leuk he, zo’n avontuurtje ;):D

Reacties

Reacties

Jan

Zo'n safaritrip is echt fantastisch en moet je gewoon gedaan hebben als de mogelijkheid zich voordoet. Je hebt inmiddels ook een behoorlijk deel van Uganda verkend. Veel succes de komende week met je werk in het ziekenhuis en je zoektocht naar een nieuw onderkomen. Ik blijf smullen van je verhalen.

hannie van amelsfoort

Zo wat een verhaal! wat leuk je dat je er zo van genoten hebt! Spannend wat je daar allemaal beleefd!

Robin

Dat lijkt mij echt zi gaaf hè, die safari en zoektocht naar de big5! Klinkt echt tof en jaloersmakend gewoon! Dacht dat je 3 maanden hardcore ging werken, maar je maakt er echt een vakantie van. Je hebt het verdient meid :D

Katja

Haha. Ja Robin ik ben inderdaad veel op pad en de laatste paar dagen niet echt veel op het ziekenhuis geweest. Maar alleen op een ziekenhuis werken kan ik thuis ook ;) Nu ik toch hier ben moet ik er ook van genieten ook.
Hannie en Jan, leuk om te zien dat jullie met plezier mijn verhaal lezen! Dikke knuffel, k mis jullie xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change