katjaroovers.reismee.nl

Week nummertje 4

Week 4.

De dagen op het ziekenhuis blijven erg rustig. Weinig patiënten en als er patiënten zijn is er of niets aan de hand of is gaat het om een standaard zwangerschapsechografie. Dus ben ik een beetje gaan kijken met om dingen te plannen. Ook heb ik me een beetje geïnteresseerd in The Theatre. Zo heb ik voor het eerst een C-section gezien. Best spannend maar het is ook zo gebeurd. De buik wordt in laagjes open gesneden, de laatste paar lagen trekken ze met de hand open en dan trekken ze het kind eruit. Terwijl de een het kind op zijn kop flink door elkaar schud, knipt de ander de navelstreng door en vist de moederkoek uit de buik. En zo snel als ik dit getypt heb, zo snel was het ook gebeurd. Maar voordat ze de boel weer dicht gingen naaien liep ik de ruimte uit. XD Ik vind het alle maal heel interessant en wil precies weten hoe ze het doen, maar ik kan er toch niet zo heel goed tegen …al dat gesjor aan organen. Misschien toch wat meer horror kijken, dan wen ik eraan.

Vooruit plannen:

De weekenden bij mijn gastgezin vind ik tot nu toe nog best moeilijk door te komen. Ik heb niets te doen en krijg gewoon pijnlijke billen van het zitten. Dus voor komend weekend heb ik lekker wat dingen gepland. Zaterdag ga ik, als het weer het toe laat, zwemmen met Krista (die ik maandag heb leren kennen), het begin van die avond ga ik naar Ken en Deanna (het Amerikaanse koppel) en blijf ik daar logeren om de volgende dag met hen naar een Church service te gaan. Direct daarna ga ik naar Kampala waar een collegaatje van het ziekenhuis mij een rondleiding zal geven.

Volgende week ga ik met Krista en Lise, naar Entebbe om iemand van Duitsland te ontmoeten. Daarna blijf ik een nachtje in Kampala.

Afgelopen week had ik contact gegevens gekregen met de eigenaar van het Kampala Hospital. En na mijn verblijf in Kampala ga ik een dagje kijken op het ziekenhuis. Het is een groot ziekenhuis, wat ik ervan weet, en heeft dus iets meer middelen. De eigenaar is bovendien Nederlands! I’ll let you all know how my visit was.

Ook stat er een tripje naar Sipi falls gepland! Met misschien een verlengt verblijf in Jinja om daar een paar dagen te helpen bij een project. Het staat nog niet helemaal vast, maar het is al wel met iedereen besproken.

Ook heb ik met Willemien en Maarten (kennissen in Garuga) een nieuwe visit gepland halve wegen November. Ik kijk er nu al naar uit omdat we dan gezellige dingen op de planning hebben staan. ;) En met een collega van het ziekenhuis, the nutrition, hebben we afgesproken een keer samen iets te gaan doen. Where ever I like!!

Nu ik wat dingen gepland heb gaat het wel allemaal wat snel hoor. Inmiddels is mijn tweede strip Malarone al weg gewerkt en ben ik ook wat meer aan de Malarone gewend waardoor ik meer kan genieten van mijn tijd hier. En als het zo door gaat, blijf ik hier gewoon. ;) Grapje.

P.s. Ik vind het inderdaad heel leuk om jullie reacties te lezen :D

xxxGroetjes, knuffels!!!!

Reacties

Reacties

Jan

Goed te lezen dat jij je 'thuis' begint te voelen. Zowel in Oeganda als in het ziekenhuis. Dat jij dingen onderneemt als het rustig is verbaast me niets. Dat je zelfs de Operatie Kamer niet schuwt en een keizersnede bijwoont dan soort kansen krijg je hier niet. Het bezoek aan het ziekenhuis in de hoofdstad Kampala lijkt me ook bijzonder. En wat een plannen allemaal. De apotheker van Green's Pharmacie in Jinja is Sjoerd Weikamp en die komt ook uit Tilburg.
Ik blijf je volgen. Op de voet.

Maaike

Hey Katja,
Wat een leuke dingen heb je allemaal op de planning staan! En leuk dat je zo snel nieuwe contacten maakt. Veel plezier voor komend weekend! X

Debbie

Lieve Katje
Ik ben blij dat het goed met je gaat.
Leuk verslagje! Groetjes,XXX Debbie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change