katjaroovers.reismee.nl

Relaxen in Garuga

Een heerlijk relax weekend

Van het weekend kon ik bij Willemien en Maarten verblijven. Het was een actief, leuk weekend!

Het begon met de rit erheen. Voor het eerst en in mijn eentje met matatu’s naar een andere stad. Matatu’s zijn kleine busjes die een vaste route rijden. Taxi’s. Ze halen overal op die route mensen op en droppen je ook af, waar je maar wilt. Er zitten een 14 zitplaatsen in maar met gemak worden er 18/19 man in vervoerd. De overstap in Kampala was spannend ;). Je komt daar aan. Een gigantisch plein met honderde mamatu’s kort op elkaar geparkeerd en door elkaar rijdend. Zonder enige orde. Zoek dan maar eens die ene matatu die jou naar je eindbestemming kan brengen. Maar het ging goed. De taxi chaffeurs weten daar precies wie waar hoort te staan.

Aangekomen bij Willemien en Maarten kreeg ik een warm ontvangst. Het was er heerlijk. Er was warm water, deuren en ramen met horren, een grootbed met een goed matras, een schone gewone wc, elektriciteit die nooit uitvalt, internet, een keuken en nog wel met fornuis, een plek waar je heerlijk buiten kan zitten en genieten van het uitzicht over het Victoria meer of lekker in het zwembad zwemmen (is er niet van gekomen). En het prettigste van allemaal: super aardige mensen die me hartelijk verwelkwamen. Of te wel, het was een luxe weekend en ik heb er heerlijk van kunnen genieten.

Willemien gaf me gelijk een rondleiding door de kwekerij. Ontzettend interessant. Ik heb onder andere de pittigepaprika’ s die ze bij de AH verkopen zien groeien en ik het de kweekjes van de hortensia’s van NL gezien. De rest van de dag kletste ik gezellig met Maarten en Willemien. We kende elkaar tenslotte niet. Maar al gauw leerde we elkaar beter kennen. Vrijdag avond kon ik was er een verjaardag bij de buren. Ik leerde er andere Nederlanders en andere niet-ugandeze kennen, tijdens een BBQ op het strand. En was lekker om eens iets anders dan posh metbonen enmatoke.Zaterdag genoot ik vaneen rustige ochtend. En omdat ik nogsteeds vol zat van de BBQ was het goed om een keer een wat later ontbijt te hebben. En dit keer was het in plaats van wit droogbrood met boter, Nederlands bruin brood metNederlandse leverpathe,Nederlandse kaas enPickwick thee.Vanaf de middag kwamen er(voornamelijk ugandeze) gasten voor een afscheidsfeest. Waarbij,weer een BBQ met heerlijke salade's en soep.En zondag ging ik met Willemien mee om Yoga te doen. Daarna kon ik haar nog in actie zien tijdens het zeilen. En gingen we later die dag lunchen op een onwijs gezellig strandje.

Ja, ik was goed verwend en we hebben afgesproken dat ik zeker nog eens langs kom. Maar voor nu, ben ik weer in het primitieve leventje. Wat ook wel iets heeft. Ik klaag niet. Ik bedoel maar, ik zit in een gastgezien om de cultuur van hier beter te leren kennen. Maar zo’n weekend is wel genieten.

Reacties

Reacties

willemien

Was gezellig en je bent altijd welkom. Je bedje staat klaar!

Jan

Leuk om te lezen Katja en goed dat ze jou zo verwend hebben. Misschien had je het wel even nodig. Word je ook op de hoogte gebracht van de rituelen en gebruiken. Nu is er weer werk aan de winkel. Heel veel liefs

Maaike

Klinkt als een heerlijk weekend! Vooral van de gewone wc zou ik ook erg blij worden hahaha. Succes weer deze week.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel4Change